Suport Curs

Suportul de curs , ofera un set de informatii cat mai variate si relevante, pentru instruirea participantilor.



Manualul contine:

  • Curs Legislatie conceput pentru o memorare eficienta
  • Indicatoare explicate (ordonate pe categorii)
  • Set complet de intrebari „ca la Politie”
  • Toate notiunile necesare de Prim ajutor, Conducere ecologica, Conducere preventiva si Cunoasterea autovehiculului (Mecanica)
  • Capitol special cu explicatii pentru variantele corecte de raspuns ale intrebarilor

Supliment:

  • Conducerea defensiva
  • Sfaturi „Atentie la examen!”
  • 10 sfaturi pentru un examen teretic de nota 26
  • Acte necesare pentru inscriere

Bonus CD:

  • Cel mai bun program de simulare a examenului
  • Facilitati program: Simulare Examen, Chestionare pe Capitole, Antrenament Chestionare, Analiza progres si Pregatire Teoretica

PRET: 40 LEI

CURSUL AUTO

Cursul pentru obţinerea permisului auto categoria B durează cel puţin 4 săptamâni, timp în care se efectuează 24 ore de pregătire teoretică şi 30 ore de pregătire practică (conducere auto) Pregătirea teoretică o precede pe cea practică.

 

Obligaţiile cursantului:
– să se prezinte la orele de pregătire teoretică şi practică în stare psiho-fizică corespunzătoare;
– să posede asupra sa cartea (buletinul) de identitate şi caietul cursantului;
– să respecte programa de învaţământ şi indicaţiile instructorului auto;
– să promoveze testele finale de absolvire a şcolii.

Condiţii pentru înscriere:
– Copie carte (buletin) de identitate;
– Apt din punct de vedere medical
– Apt din punct de vedere psihologic
– Vârsta: 18 ani fără trei luni;
– Să nu fi fost condamnat definitiv pentru infracţiunile prevăzute la art.24 alin.(6) din O.U.G. 195/2002, cu excepţia cazurilor când a întrunit una din situaţiile prevăzute la art.116 alin.(1).

PREGATIREA PRACTICA (TRASEUL)

Orele de condus constituie cea mai importanta parte din pregatirea pentru examenul auto. Ele se desfasoara in prezenta permanenta a instructorului auto pe scaunul din dreapta, pe o masina speciala in care si instructorul are acces la functiile de franare . Pe parcursul a 30 de ore (15 sedinte) vei invata sa controlezi functiile masinii, sa conduci in conditii de siguranta, sa faci viraje, parcari, garari, intoarceri si plecari din rampa. In prima ora vei invata sa pornesti masina si pe intreaga perioada a pregatirii practice vei avea o limitare de viteza de 30-40 de km/h in localitate. Sedintele de condus le programezi individual impreuna cu instructorul in functie de programul amandurora. In cadrul tuturor sedintelor de condus trebuie sa ai cu tine caietul cursantului pe care l-ai primit de la scoala cand te-ai inscris si in care instructorul auto trebuie sa treaca fiecare sedinta de conducere.

FINALIZAREA CURSULUI

Dupa finalizarea orelor de condus si, implicit, promovarea cursului teoretic poti spune ca ai terminat cu brio scoala de soferi. Pasul urmator consta in finalizare dosarului ce face dovada absolvirii cursului scolii de soferi si pe care il vei depune la politie. O data finalizat cursul scolii de soferi, acesta este valabil timp de 1 an de zile de la data absolvirii.

EXAMENUL AUTO

Codul rutier prevede că, „pentru asigurarea și verificarea legalității examenului de obținere a permisului de conducere, modul de desfășurare a probei teoretice se înregistrează video, iar în cazul probei practice atât video, cât și audio, cu sisteme tehnice de monitorizare. Pentru proba practică, sistemele tehnice de monitorizare se instalează pe autovehiculele folosite la susținerea probei practice”.

PROBA TEORETICA (SALA)

Proba teoretica se susţine pe calculator şi constă în rezolvarea unui chestionar de cunoaştere a regulilor de circulaţie ce conţine 26 de întrebări. Timpul afectat rezolvării unui chestionar de cunoaştere a regulilor de circulaţie este de 30 de minute. După cinci răspunsuri greşite, proba teoretică se opreşte automat. Pentru a promova examenul sunt necesare minimum 22 de întrebări rezolvate corect.

„Testul este generat de sistemul informatic (…), fiecare întrebare prezentând 3 variante de răspuns. Întrebările pot avea unul, două sau trei răspunsuri corecte. Candidatul poate răspunde la fiecare întrebare afișată în ordinea apariției acestora sau poate amâna răspunsurile, revenind ulterior asupra lor. Examenul întrerupt datorită unor defecțiuni tehnice se reia de îndată ce au fost înlăturate cauzele acestora. Evaluarea răspunsurilor se aduce la cunoștința candidatului în mod direct, prin afișarea în timp real pe ecranul de examinare a rezultatului general și a calificativului final. Pe ecran este afișat și contorul de timp”, este punctat în document.

Atenție! Persoanele admise la proba teoretică se programează apoi pentru susținerea probei practice în limita locurilor disponibile și în ordinea solicitării.

 

PROBA PRACTICA (TRASEUL)

În ceea ce privește proba practică, aceasta poate fi susținută atât în localitate, cât și în afara acesteia, în timpul zilei sau după lăsarea serii. Prin intermediul traseului se urmărește parcurgerea acestuia în condiții diferite de trafic, durata examenului fiind de 25 minute.

Localitatea în care este susținută proba practică trebuie să permită parcurgerea unor trasee pe diferite categorii de drumuri, care să includă intersecții și joncțiuni, intersecții cu sens giratoriu, treceri la nivel cu calea ferată, stații de autobuz/tramvai, treceri de pietoni, urcarea rampelor, coborârea pantelor, zone circulate intens cu cel puțin două benzi pe sens, piețe aglomerate, zone cu șiruri de mașini parcate. Pe deasupra, circulația trebuie să fie reglementată prin semafoare, indicatoar.

La proba practică candidati sunt supusi urmatoarelor probe:

Pregătirea și controlul autovehiculului din punctul de vedere al siguranței circulației (controlarea anvelopelor, reglarea scaunelor și a oglinzilor, eliberarea frânei de ajutor etc.);

Manevrele speciale care trebuie testate în legătură cu siguranța circulației (mers înapoi, întoarcere, parcare etc.);

Comportamentul în trafic (abordarea curbelor, plecarea de pe loc, circularea pe drumuri în rampă/pantă, schimbarea direcției, depășirea altor vehicule etc.).

SUSTINEREA EXAMENULUI

Susținerea examenului se poate face în termen de un an de la absolvirea cursurilor de pregătire teoretică și practică, potrivit procedurii de examinare stabilite prin Ordinul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) nr. 268/2010. Concret, persoanele care trec cu succes de proba teoretică pot susține proba practică de mai multe ori, în cazul în care o pică, în perioada de valabilitate a cursurilor absolvite. În acest sens, candidații sunt nevoiți să achite taxa de examinare și să facă cel puțin încă șase ore suplimentare de pregătire practică. Înainte de 5 octombrie 2015, cei picați la proba practică erau nevoiți să susțină din nou proba teoretică.

„Calificativul «admis» la proba teoretică permite susținerea probei practice în perioada de valabilitate a cursului de pregătire teoretică și practică (…). Candidații declarați «respins» la proba practică pot fi programați pentru susținerea unei noi probe după o perioadă de cel puțin 15 zile, cu achitarea taxei de examinare și prezentarea dovezii care atestă efectuarea a cel puțin șase ore suplimentare de pregătire practică într-o școală de conducători auto autorizată”, dispune ordinul de ministru.

În același timp, candidații care nu se prezintă la proba practică pot să ceară o nouă programare oricând în perioada de valabilitate a cursului de pregătire. Dacă trece un an de la absolvirea cursului, susținerea examenului auto este condiționată de efectuarea unui nou curs de pregătire.

În altă ordine de idei, cei care pică proba teoretică pot să susțină o noua examinare după cel puțin 15 zile de la respingere, cu achitarea taxei aferente.

,,BAFTA MULTA’’